【香港家书@20220115】疫苗可预防疾病科学委员会主席,港大儿童及青少年科学系讲座教授 刘宇隆 教授
2022-01-15

疫苗可预防疾病科学委员会主席,港大儿童及青少年科学系讲座教授 刘宇隆 教授——冀农历年前后 再多30万70岁以上长者接第一剂疫苗

*标题由编辑所加

致2022年港大医科毕业生:

转眼又快到你哋完成六年医科课程嘅日子,喺过去10个月嘅儿科课程中,同你哋一齐渡过香港应付新冠疫情嘅艰辛岁月,感受良多。因为今年七月你哋都会成为医生,走在最前线,为市民服务,所以我过去10个月尽量使到你哋落手做医生会做嘅嘢,以便学以致用。并且学会独立评估瞬息万变的资讯,向病人作适当辅导及推介。当然我用新冠疫苗作为这种教学的切入点,系要训练你哋用正反两方来思考问题,避免偏颇。新冠疫苗嘅资讯,变化万千,尤其是变异病毒株不断出现,增加学习嘅可能性,明白知识是天天新,要不懈努力。 Omicron喺过去两个月席卷全世界,更是学习的良机。

你哋可记得,我将你哋每组学生分为正反两边,然后辩论以下三个关于新冠疫苗嘅问题。第一是打还是不打新冠疫苗,第二是打复必泰还是科兴,第三是打还是不打加强剂。当然辩论前,我已电邮给你们一些基本资料,包括我向不同医学组织及学校老师家长嘅讲解录音,当然你哋亦学会自己上网搵最新嘅讯息。

喺辩论嘅过程,你哋学到所有事情都要睇正反嘅意见,学会明白体谅同你持相反意见嘅人。就好似点解咁多人,尤其是70/80岁嘅老人家唔愿意打疫苗,我哋要明白佢哋嘅忧虑困难,帮助佢哋克服障碍。唔肯打疫苗嘅原因众多,好似担心副作用,又觉得自己一把年纪,百病缠身,街都唔去,不打也罢; 但最近Omicron喺社区传播得好厉害,还感染到老人家年幼嘅孙仔孙女,要入医院,似乎又启动不少老人家去打疫苗嘅动力。

至于打边只疫苗,你哋亦明白全世界冇几多地方好似香港咁,可以任由市民选择打边只。喺辩论过程中,你哋明白复必泰及科兴疫苗都通过世卫批核,两只疫苗都有其好处及不足之处,复必泰能引发比较高嘅抗体浓度,但亦因而有较多不良反应,包括心肌炎,尤其是青少年男生,接种第二针有较高发生机会,所以打针后需要休息,不能运动一周。相反科兴引发嘅抗体浓度比较低,但亦因此比较少不良反应,完全无心肌炎嘅风险。你哋要学识向市民耐心解说,俾佢哋自由选择打边只疫苗。尤其是系Omicron主宰嘅时代,要耐心解说疫苗嘅主要功能系预防重症及死亡,最终打边只疫苗都不能有效预防感染Omicron,但两只疫苗都可以引发T细胞反应,大大减少重症及死亡。所以主要讯息是未打针嘅市民应尽量快打,打边只都可以,尤其系有五十多万位 70岁以上嘅长者还未打第一针,如不幸感染,引发重症及死亡的机会比已打针嘅长者,多10几20倍。我希望在农历年前后,再有30万70岁以上长者能打到第一针,以应对Omicron喺社区未来几个星期大规模传播嘅风险。

至于加强剂,在辩论中,你哋都明白基本完成接种,复必泰是两针,科兴是三针,因为科兴引发嘅抗体浓度比较低,所以三针后才算完成基本接种。故加强剂系第几针系视乎边只疫苗。但系Omicron嘅出现,已使到大家明白不论打加强剂与否,最后都会感染Omicron,即系打两针或三针复必泰或科兴都会受感染,所以我哋应向市民耐心解说打针系预防重症及死亡,我哋冇可能永续用加强剂去防止感染,因为接种了第三针复必泰防止感染Omicron嘅抗体,在两三个月已经降低到不能防止感染。所以社会要学晓聚焦预防重症死亡才是走出大流行嘅方向,与病毒共存的大前提是提高疫苗接种率至全民,从而将新冠肺炎原先两个百分点嘅死亡率,减低到千分之一以下,咁样就唔会压垮医疗系统,社会及经济活动都有机会复常。香港便具备新冠肺炎由大流行转为风土病嘅条件。

最后我要提醒大家,今日非洲有八成以上嘅人都未打第一针,所以地球村系唔会步出大流行,因为好快会喺非洲出现另一款变种新冠病毒,可能唔止比Omicron更具传染力,还更高致病性,Omicron是上天给我们一个结束大流行的机会,这机会转眼即过,所以我哋一定要帮非洲嘅兄弟姊妹尽快打针,我哋不好再计划打第四针,每日食三餐已是足够,应该比非洲嘅人食第一第二餐。 同学们,互勉之。

刘宇隆

2022年1月15日

【声音完全版】


【香港家书】

香港电台第一台FM92.6 - 94.4​星期六早上九点至九点二十分

主持:陈颢之、张凤萍
编导:陈颢之、张凤萍
监制:林嘉瑜

学者、议员、官员及社会人士透过书信形式,分析社会现象,细诉个人感受。

专题分类:专题文章
发表评论

最新专题